Stojaki reklamowe – różne materiały

Dobra ekspozycja towarów i materiałów reklamowych jest rzeczą znaczącą. Nawet jeśli produkt jest wysokiej jakości i ma korzystną cenę, ale nie będzie widoczny dla klienta to nie zostanie on zakupiony. Również jeśli plakaty czy ulotki będą gdzieś schowane i nie będzie do nich dostępu to nie zostaną one wzięte.

Metalowe stojaki reklamowe

stojak na plakatyStojak różnej wielkości może być dopasowany do powierzchni pomieszczenia, jego kształt może być prosty lub oryginalny, również kolory są różne. Na niektórych stojakach można wykonywać także nadruki, co nadaje im atrakcyjności i stanowi dodatkową reklamę. Z jakich materiałów można wykonać taki stojak? Mogą to być metalowe stojaki na plakaty i produkty, stojaki z tworzywa sztucznego, kartonowe, oraz stojaki szklane. Jakie wybrać? Stojaki metalowe są najbardziej stabilne i trwałe. Mają mimo tego stosunkowo lekką konstrukcję, więc jedna osoba może je przenieść. Stojak metalowy może posiadać półeczki lub zawieszki, dzięki czemu można na nim zaprezentować produkty w opakowaniach z zawieszkami, takie jak kosmetyki, czy artykuły papiernicze. Stojak metalowy może tez służyć do prezentacji plakatów.

ulotkaTo opcja do firm oraz na stoiska wystawiennicze. Plakat rozłożony na stojaku będzie lepiej się trzymał i będzie lepiej widoczny. Wadą stojaka metalowego jest brak możliwości zmiany koloru, czy dodania grafiki. Drugim materiałem są różne tworzywa sztuczne. Mogą występować w wersji przeźroczystej, półprzeźroczystej (lekko zabarwionej kolorem), czy kolorowej. Taki stojak również jest stabilny. Posiada jednak jedynie półki to postawienia lub położenia produktów, nie można ich zawiesić. Tworzywo sztuczne jest także bardzo łatwe w czyszczeniu i nie potrzeba do tego specjalistycznych środków. Wadą tego stojaka jest to, że będzie na nim widać zarysowania, a półki można złamać (na przykład pod ciężarem produktu). Trzecim materiałem jest karton. Standy kartonowe to tanie rozwiązanie problemu ekspozycji produktów. Są to niewielkie stojaki, mające nie więcej niż metr wysokości (zazwyczaj). Mają one często nadruki z każdej strony, najczęściej z nazwą i logo producenta. Ich zaletą jest niska waga i łatwość składania i rozstawiania. Jednak karton to delikatne tworzywo, łatwo zamaka, można je podrzeć.

Ponadto mogą na nim stanąć jedynie małe, lekkie produkty, takie jak dekoracje cukiernicze, kosmetyki kolorowe, czy herbaty. Ostatni materiał to szkło. Jest ciężkie, ale eleganckie. Idealne do ekspozycji biżuterii czy innych luksusowych wyrobów. Jest trwałe, ponadczasowe, jednak łatwo pojawiają się na nim smugi i zabrudzenia, takie jak odciski palców.