Jak wybrać odpowiednie opakowania dla firmy?

Każda firma chce, by jej produkty dobrze się sprzedawały. Ważna jest oczywiście ich jakość, cena, jak również trwałość, czy materiał z jakiego są wykonane. Nie można jednak zapominać o tak pozornie mało istotnej kwestii jaką jest opakowanie produktu. Wśród kilkudziesięciu sosów, kremów, czy czekoladek trudno jest znaleźć coś atrakcyjnego.

Opakowanie z logo firmy

opakowanie z własnym nadrukiemKlienci kupują oczami, a opakowanie to pierwsza rzecz która przyciągnie ich wzrok lub która zniechęci do zakupu. Ładne, atrakcyjne opakowanie sprawi, że kupujący chętnie sprawdzi produkt, a brzydkie i nieczytelne sprawi, że nawet nie pomyśli by zainteresować się produktem. Warto zatem zadbać nie tylko o sam produkt, ale także na sposób jego pakowania. Jak wybrać najlepsze opakowania? Z pewnością odpowiednie będzie duże lub małe opakowanie z własnym nadrukiem. Nazwa firmy oraz logo powinny być widoczne na każdym opakowaniu, choć oczywiście nie powinny przysłaniać nazwy produkty czy grafiki. Zwykle na produktach na samej górze umieszcza się nazwę producenta, nieco niżej jest nazwa produkty napisana większą czcionką, a poniżej zdjęcie lub grafika np. soczystego pomidora na ketchupie, czy róży na hydrolacie.

opakowanie z własnym nadrukiemKolory i wzory na opakowaniu też powinny być dopasowane do rodzaju produkty i do grupy docelowej. Na przykład kosmetyki dla nastolatek często mają neonowe, błyszczące, czy brokatowe opakowania, podczas kiedy kosmetyki dla kobiet dojrzałych są w jednobarwnych, stonowanych pudełeczkach. Kolejna kwestia to oczywiście wybór opakowania. Nie powinno być ono ani zbyt małe ani zbyt duże, a jego kształt musi być dopasowany do produktu. Na przykład krem do rąk łatwiej jest wydobyć z plastikowej tubki niż ze słoiczka, a telefon komórkowy łatwiej jest zapakować do sztywnego kartonika niż do aluminiowej puszki. Trzeba zawracać baczną uwagę także na materiał opakowania. Na przykład metal może wchodzić w reakcję z niektórymi substancjami, podczas kiedy szkło jest bardziej uniwersalne. Karton czy papier nie są odporne na rozmiękanie, dlatego nie można w nich przechowywać produktów mokrych. Czasem możliwe jest powleczenie materiału folią, lakierem, czy inną cienką powłoczką w celu jego zabezpieczenia i zwiększenia wytrzymałości, głównie na wilgoć.

Tak robi się na przykład z kartonami do mleka. Z pewnością każda firma musi zrobić własny research i wybrać takie opakowania jakie będą estetyczne, odporne na uszkodzenia i adekwatne do sprzedawanych produktów. W razie wątpliwości zawsze można poprosić producenta opakowań o jakieś wskazówki i porady, by osiągnąć zamierzony cel.