Fotografia produktowa na portalach aukcyjnych

Tysiące Polaków każdego dnia korzysta z usług portali aukcyjnych na których kupują najróżniejsze produkty. Obecnie rozwój internetu doprowadził do sytuacji, iż każdą rzecz możemy kupić bez wychodzenia z domu.

Fotografia produktowa jest wszechobecna w internecie

fotografiePrzez internet możemy kupować ubrania, artykuły spożywcze, samochody i wszystkie inne produkty wykorzystywane w codziennym życiu. Wiele jednak osób coraz rzadziej dokonuje zakupów przez internet albo i całkowicie z nich rezygnuje ze względu na to, iż coraz częściej produkt, który wybierany jest w aukcji zupełnie nie przypomina tego, który otrzymujemy. Czym jest to spowodowane? Odpowiedz jest bardzo prosta, od kilku już lat stale rosnącą popularnością cieszy się fotografia produktowa. Jest to jedno z działań marketingowych, które powstało wraz z tym jak powstała fotografia korporacyjna. Oby dwa te odłamy fotografii portretowej maja jeden cel, przekonać do siebie kupującego. Można śmiało powiedzieć, iż po to właśnie powstała fotografia biznesowa, trudno się jednak nie zgodzić z tym, iż fotografia produktowa to często mylące a nawet wprowadzające w błąd oglądającego i kupującego. Najczęściej nie jest to jednak zadanie celowe, zadaniem fotografii produktowej jest jak najlepsze przedstawienie produkty, a fakt, że są aukcję na których zdjęcia te są jeszcze dodatkowo poprawiane a właściwie zmieniane całkowicie w programach takich jak Photoshop to zupełnie inna kwestia. Przeglądając fora internetowe czy portale społecznościowe można znaleźć mnóstwo przypadków osób, które uważają, iż zostały oszukane przez sprzedającego, jak się jednak okazuje w wielu z nich nie zostały oszukane a jedynie zasugerowały się wyłącznie zdjęciem produktu bez dokładnego czytania jego opisu.

Takie zachowania budzą jednak przykre konsekwencje i nieporozumienia, których można byłoby uniknąć. Nie zmienia to jednak faktu, iż fotografia produktowa to sztuka, której ulec może dosłownie każdy.