film reklamowy

Dlaczego spot reklamowy jest lepszy od reklamy pisemnej?

Zdecydowana większość konsumentów woli obejrzeć krótki film niż zapoznać się z tą kręcenie reklamysamą treścią poprzez czytanie, do tego „ruchome obrazki” mają większy wpływ na ludzi niż tekst. Wynika to z wielu różnych przyczyn, które postaram się przedstawić poniżej.

  • Obejrzenie reklamy jest szybsze – dla wielu osób, szczególnie czytających wolno, zapoznanie się z tekstem trwałoby dłużej. Dlatego, gdy ich zainteresowanie tematem jest niewielkie, mogliby w ogóle nie zapoznać się z reklamą.
  • Reklama jest bardziej atrakcyjna od tekstu – nie zmusza wyobraźni do pracy, a raczej podsuwa gotową interpretację, opakowaną w dialogi, odpowiednie tła i muzykę.
  • Filmy wykorzystują znane postacie – aktorów, muzyków etc. – dzięki czemu jeszcze bardziej przyciągają widzów i silniej na nich wpływają.
  • Filmy promocyjne są mniej wymagające od tekstu – nie trzeba się na nich skupiać, aby wyłapać sens, więc można oglądać reklamy równocześnie wykonując inne czynności.
  • Społeczeństwo jest leniwe i nie lubi czytać – to fakt, nie opinia. Mając do wyboru dwie drogi, przeciętny obywatel wybierze łatwiejszą.
  • Reklamy w telewizji bardziej zapadają w pamięć – ponieważ silniej oddziałują na zmysł wzroku, a do tego efekty specjalne, gra kolorów czy zabawa światłem sprawiają, że łatwiej zapamiętać całe sceny i dialogi. Muzyka i odpowiednie hasła reklamowe również bardziej przemawiają do nas w takiej formie.

film promocyjny