Darmowe gadżety reklamowe chętnie przyjmowane

Mogłoby się wydawać, iż gadżety reklamowe są tak popularne i tak nadużywane przez przedsiębiorstwa, że nie są w stanie już zrobić na nikim wrażenia i że w rzeczywistości nie mają specjalnie wpływu na dokonywane przez nabywców wyboru. Jak pokazują jednak badania, przedsiębiorstwa zasypujące swoich klientów darmowymi upominkami wiedzą co robią.

Gadżety reklamowe wypromują firmę

gadżety reklamoweOkazało się, iż ponad pięćdziesiąt procent przebadanych bierze pod uwagę to czy otrzyma od danej firmy darmowy prezent. Tylko około trzydziestu procent stwierdziło, iż żadne gadżety z nadrukiem logo firmy nie jest w stanie przekonać ich do zakupu, pozostała część ankietowanych stwierdziła, że nie jest w stanie stwierdzić czy darmowe długopisy reklamowe oraz inne produkty czy eko gadżety maja wpływ na dokonywane przez nich wyboru. Trzeba przyznać, iż wyniki tych badań są dosyć zaskakujące gdyż powszechnie wiadomo, że wręczane przez przedsiębiorstwa gadżety reklamowe warte są czasami dosłownie kilka groszy (długopisy, breloczki). Jak jednak podkreślają osoby łase na darmowe gadżety nie chodzi o to ile są one warte ale o sam fakt tego, że przedsiębiorca podjął trud zaprojektowania tych gadżetów oraz rozdania ich swoich klientom. Psychologowie oraz socjologowie zgodnie przyznają, iż jest to syndrom zgodnie z którym jeżeli otrzymujemy coś od kogoś to mamy poczucie, iż jesteśmy mu coś w zamian winni – to jedna z najprostszych gier psychologicznych sprytnie wykorzystywana przez marketingowców.

Trzeba jednak oddać, iż nie wszystkie gadżety są warte kilka groszy, zdarzają się też takie z których rzeczywiście można korzystać i warte są nawet kilkadziesiąt złotych – te jednak wręczane są stałym klientom, które robią przedsiębiorstwu spory obrót.